reklama

Začnite milovať samých seba a Váš život sa kompletne zmení.

Celý svet ťa môže milovať, ale to ťa neurobí šťastným. Šťastným ťa urobí podeliť sa o všetku lásku, čo máš v svojom vnútri. To je tá láska, ktorá mení svet. Don Miguel Ruiz

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

A mám to overené. Aj ja som bola jedno z tých dievčat s nízkym sebavedomím, ktoré na základnej škole šikanovali. Dokonca aj doma od súrodencov som počúvala rôzne urážky. Samozrejme, boli sme deti a niektoré deti sú kruté, pretože nedokážu odhadnúť následky svojich činov. No mňa to poznačilo na celkom dlhú dobu. Čím som bola staršia, tým som viac počúvala ako som opeknela, aká som šikovná a múdra, ale ja som neverila. Už dlhú dobu som mala v sebe zakorenené, že som nie som dosť dobrá. 

Vo svojich 20 rokoch som si našla prvého priateľa s ktorým som bola dva roky. Keď nad tým po toľkých rokoch premýšľam, už po 3 mesiacoch som sa s ním chcela rozísť, ale neurobila som to, pretože som sa bála, že si už nikoho iného nenájdem. Keď sa po dvoch rokoch vzťahu zjavil chlapec, ktorý sa mi páčil viac a ktorý mal tiež o mňa záujem prešla som zo vzťahu do ďalšieho vzťahu, ktorý tiež vydržal dva roky. Obidva moje vzťahy boli plné hádok a nedorozumení , ale zakaždým to bolo o tom, že som sa bála ostať sama. V tom druhom vzťahu som sa cítila ku koncu už tak zle, že som si proste povedala: Katka, radšej budeš stará dievka, ako v takomto vzťahu! A tak som to ukončila. A bolo to prvé z mojich najlepších rozhodnutí v živote.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začala som spoznávať ľudí a každý jeden mi ukázal aká som. Bolo to úžasné, lebo dovtedy som vlastne netušila aká som. Štyri roky neustále v nejakom vzťahu, v ktorom som sa len snažila byť taká, akú ma chcel mať môj partner. Nebola som sama sebou. A zrazu som mala koníčky (aj keď tomu prisudzujem skôr fakt, že som konečne skončila 6ročné štúdium na Stavebnej fakulte STU v Bratislave, a každý kto chodil na túto školu vie, že akýkoľvek koníček popri nej nehrozí. Teda ak chcete spromovať načas a nepredlžovať si zbytočne to utrpenie :D) a hlavne som mala čas na seba a na to, aby som zistila aká som a čo v živote chcem. Stále som sa stretávala s kamarátmi a zabávala sa. A potom som prišla na čaro chodenia von SAMA. Ak ste to ešte nevyskúšali, určite to skúste. Prvýkrát vám to možno príde zvláštne, ale verte mi, že si to zamilujete. Chodila som sa len tak sama prechádzať na Slavín, alebo si sadnúť do Lurdskej jaskyne. Sedela som tam a premýšľala. Bola som sama so sebou, so svojimi myšlienkami a pocitmi. Dalo mi to veľmi veľa. Časom som si zvykla chodiť sama aj do kaviarne na pohár vína :). A vtedy som si uvedomila, aké je to skvelé vedieť byť aj sama a to bol ten zlomový bod, kedy som si uvedomila, že nie som na nikom závislá. Že môj život, moje pocity a emócie sú len moje a dokážem ich ovládať. Že keď chcem byť šťastná, tak môžem byť šťastná. Pretože ja som jediný človek, ktorý mi dokáže dať pocit šťastia a radosti. Nie niekto iný. Nie môj priateľ, ani moja kamarátka, ani moja rodina. Len JA. A začala som to milovať. Začala som milovať seba takú aká som. Začala som sa na seba a aj na svet okolo mňa pozerať úplne inými očami. Dokonca aj na iných ľudí sa pozerám inak. Nikoho neodsudzujem ako kedysi, v každom vidím len to krásne, ich chyby akoby zmizli. Nemám potrebu riešiť niekoho život a každému, skutočne každému prajem len to najlepšie. A najdôležitejšia vec: už sa s nikým neporovnávam a som vďačná za všetko čo mám. Za moju skvelú rodinu, za super kamarátov, za prácu, ktorú mám, za kolegov v práci, aj za svojho šéfa :). Za to, že mám kde bývať, že vidím, že počujem, že dýcham, že ŽIJEM.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže sa naučte milovať samých seba, hlavne pre svoje vlastne dobro. Pretože každý na tomto svete má právo byť šťastný a šťastie začína v nás. V uvedomení, že sme úžasné jedinečné bytosti, že sa nemusíme páčiť všetkým, že máme právo robiť chyby a že každý z nás má dôvod byť vďačný. 

Katarína Milová

Katarína Milová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajne neobyčajné dievča, ktoré miluje svet okolo seba a pečenie rôznych koláčikov len tak pre radosť :) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu